ssnadra.se » Fitbitvänner

Fitbitvänner

Jag älskar min fitbit HR, men jag har inte riktigt förstått mig på funktionerna, så nu vänder jag mig till er som jag vet har svar på i princip allt.

Jag har inte pulsmätaren på dygnet runt då den drar mycket batteri, hade den på första två dygnen för att hitta min rätta vilopuls. Sömnen tycker jag den fattar riktigt bra utan att jag behöver göra någonting alls.

Har kopplat ihop den med Viktväktarnas app & sen köpte jag appen Sync Solver för att få över all fitbit-data till Apple Health.

Nu till mitt problem, geneom att hålla in knappen kan man så kallat ”track a activity”, men jag får inte riktigt ihop det. Är det bättre att lägga in manuellt? För när jag till exempel cyklar eller styrketränar så blir det ju inga steg & då verkar min kompis fibbo inte vilja samarbeta.

Som promenad & träningssällskap använder jag mig utav Runkeeper, något som jag fått höra inte är speciellt vettigt, att det finns bättre appar.

Så, vänner & fiender, ni som har erfarenhet av fitbit, hjälp! Hur loggar jag bäst aktiviteter? Hur ofta laddar ni er fitbit & sist men inte minst, ni som har HR, när använder ni den?

Mindre en vecka kvar till nystart i livet. I need your help!

Följ Bloggen

 

2 Kommentarer än så länge »

  1. Kattis said,

    juli 6, 2015 @ 15:11

    Fina Du Allt kommer bli bra ska Du se. Jag använder mig dock sällan av fitbiten till träningen. Så jag kanske är fel person att fråga :/

    Jag gör som så här (har HR)
    Jag har min fitbit runt min ankel för jag steppar mkt i min vardag (dans/step vid tex tvätthantering & matlagning) men det registrerar jag aldrig som träning utan som vardagsmotion/stegregistrering.
    När jag tar mina promenader så använder jag mig utav runkeeper enbart för att få veta kaloriförbrukning, avstånd och hastighet på gången.
    Men det är inget jag syncar med fitbiten som sagt då jag tycker det känns som det blir dubbelt reggat om jag syncar promenaden oxå eftersom fitbiten reggar stegen.
    När jag cyklar använder jag den där knappen för att få det som ett träningspass då fitbiten känner av pulsenökningen men jag inte får några steg men även där runkeeper för att få avstånd & hastighet
    På kvällen syncar jag med min matapp MyFitnessPal för att så kaloriintag VS kalorieuttag :P

    Sorry att jag inte kan hjälpa dig mer. Men hoppas du fatta lite hur jag gör :P ❤️❤️

  2. 1

    Sandra said,

    juli 9, 2015 @ 13:01

    Min ankel är för fet, haha! Men stort tack Kattis för ett långt & ingående svar. Du gav mig massa klarhet! KRAMAR :heart:

Comment RSS · TrackBack URI

Lämna din kommentar